3 Nisan 2014 Perşembe

Alerji Testi Yaptır, Neye Alerjin Var Öğren

Üniversiteden arkadaşlarımla her sene birkaç defa buluşur ve yemek yeriz. Hem eskileri konuşur özlem gideririz hem de aramızdaki bağın eskisi kadar olmasa da sağlam kalması için çalışırız. Yine bu arkadaşlarımla bir yemekte buluştuk. Bu sefer normale göre epey kalabalıktık. Pek çok arkadaşımız bu davete katılmış ve bu da aslında çok olumlu bir şeydi. Çünkü artık bağımızın kopma noktasına geldiği arkadaşlarımız vardı. Bu arkadaşlarımızla otururken konu birden alerjiye geldi.
 alerji testi


Arkadaşlarımızdan birinin vücudu fıstığa alerji gösteriyormuş. Ben bildiğim kadarıyla hiç alerji olmamıştım. Aslında çok ilginç geldi, bir insanın fıstığa alerjisi olması. Diğer arkadaşlarımızda bahsedince neredeyse herkesin farklı farklı şeyleri alerjisi vardı. Alerjik nezle olanda polen alerjisi olanda ilaç alerjisi olanda vardı. Özellikle ilaç alerjisi bana çok ilginç geldi. Tedavi olmak için kullandığımız ilaçlar, demek ki bizi hastada edebiliyorlarmış. Bende arkadaşlarıma neye alerjileri olduğunu nasıl öğrendiklerini sordum. Aslında çok basit bir şekilde hastaneye gidip alerji testi yaptırıyormuşsun ve alerji testi sonucuna göre alerjin olan maddeleri ve bu maddelerin hangi gıdalarda olduğunu öğrenebiliyormuşsun.

 alerji testi
Bende bir sonraki gün hemen en yakın hastaneye gidip, alerji testi yaptırdım. Bana bir gün sonra gelip alerji testi sonucumu alabileceğimi söylediler. Bu kadar kısa bir sürede sonucun çıkması beni şaşırttı. Bir sonraki hastaneye gidip sonucu aldığımda benim hiç fark etmediğim şeylere alerjim olduğunu öğrendim. Bence sizde gidip alerji testi yaptırmalısınız. Bu sayede beslenmeme daha çok dikkat ediyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder