6 Şubat 2014 Perşembe

Astım Tedavisinde Bilmeniz Gerekenler

Her yaştan insanda görülebilen astım özellikle genç yaştaki insanları tehdit ediyor. Kuru halde öksürük yaratan ve nefes alma-verme sırasında boğazımızda zedelenmelere yol açıyor. Astımı olan insanlar nefes alırken ve verirken zorlanma yaşarlar. Yüksek şiddetli öksürmelerde bayılma bile görülebilir. Astım tedavisi son derece kolaydır ama kontrol altında ve çok dikkatli yapılması gerekir.
Pek çok çeşidi olan astım hastalığına yakalanmış olan insanlar balgamlarını vücuttan atınca çok büyük bir rahatlık hissederler. Bazı bitki çayları balgam sökme özelliğine sahiptir. Bu bitki çaylarından kullanan hastalar kendilerini daha iyi hissederler.


Hastalığa neden olan olaylara göz atmak gerekirse pek çok sebeple karşılaşırız. Doğa olayları, kirli havalar, genetik hastalıklar, alerjimizin bulunduğu maddelerden yüksek miktarda kullanmak, nem oranı, fazla soğuk havalar gibi sebeplerin yanı sıra sigara içmek, toz yayan böcekler, evcil hayvanlar, evlerimizde bulunan küfler de astım rahatsızlığını etkileyebilir.
Mevsimsel, alerjik olmayan ve alerjik olmak üzere 3 çeşit astım vardır. İlerde oluşabilecek potansiyel bir astım rahatsızlığına karşı genç yaşlarda doktor kontrolü yaptırmak astım tedavisi için son derece faydalı olacaktır.
Astım tedavisi yapılırken uygulanan belli yöntemler vardır. İlk etapta belirtileri kontrol altına almak gerekir. Daha sonra doktor kontrolünde tedavi süreci devam etmelidir. Düzenli egzersizler astım tedavisi sürecine yardımcı olur.

Özel spreylerle yapılan astım tedavisi genel olarak nefes açmaya yöneliktir. Herkes bu hastalığın daha ilk aşamasında olup astım olduğunun farkında olmayabilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder